Alla inlägg under februari 2015

Av Nathalie Andersson - 19 februari 2015 10:09

Hej!

jo jag vet att jag inte har nloggat på ett tag men det är för att jag är så jävla irriterad.

folk på boendet som jag bor med snackar så jävla mycket skit om mig säkert och min vän som betyder allt för mig. jag tror inte att jag kommit såhär nära någon på ett behandlingshem. helt sjukt satt det är bra men iallafall, jag hatar folk som snackar skit. och det dem andra gör på viksjögård, dem snakar så jävla mycket skick så det ryker om det!



Men jag släpper det nu och går vidare, som sagt berättade jag om den där tjejen i början. Hon heter Malin och hon är sjukt snäll, kan berätta allt för henne osv. Och hon för mig.

Vi förstår varandra och nästan varit med om samma saker. Hon är den enda ungdomen här som jag kan prata med och dela mina känlor om hur jag mår osv, och jag hoppas inte det går sönder. 



Jag har ju rättegång nästa vecka oxå om har påverkat mitt bloggande men jag lovar att jag ska bättra mig, alla behöver bättra någonting här i livet. Men iallafall så är jag jävligt nervös men det som är bra är att jag får vara hemma i sundsvall mycket längre. Umgås med vänner, släkt och familj. 


Och just nu sitter jag och funderar på.... Vafan ska jag vara rädd ang rättegången för?? jag har ju inte gjort något fel! 


jag har rättigheter, visst det var inte jag som anmälde, men det dem gjorde var fel. och det roliga var att jag inte berättade detta för något. dem fick reda på genom att läsa det. läsa igenom mina skrivböcker som jag hade glömt hos ''dem'' när jag flyttade. 


men jag är ändå tacksam. För det som hänt har påverkat min uppväxt och om killen är över 15 år ska dem kunna säga nej till sex till en 12-14 åring. 



jag kommer föklara mer sen så att ni som läser inte får en konstig uppfattning om mig. 


men hur har ni det då? 


jag har det helt okej, visst tankar och så som ger en plågor men jag har varit självskade fri i snart över 1,5 månad!!!!



och det kommer förbli så, dessutom så ska jag tatuera mig på söndag :D är spend som fan och känns som att jag kommer vara rädd men vafan det är värt det som fan <3 



skriver mer senare eller imorgon när jag sitter på mitt tåg till sundsvall!!! <3



ha det bra nu!

Av Nathalie Andersson - 16 februari 2015 17:32

Hej!
Jo jag vet att det vart ett långt uppehåll igen... Jag har inte mått så bra just pga att rättegången är snart exakt om en vecka!


Men men vad ska man göra åt det?
Just nu tittar jg på film. Men sen då?
Det blir ganska kort inlägg men skriver mer i veckan
Kram...

Av Nathalie Andersson - 11 februari 2015 09:23

kursiv text

Hej!
Det var ett tag sen jag bloggade! Det är ju för att jag har så mkt i huvudet just nu. Man ska ha skola,miljöterapi rättegång , möten osv. Så det är mkt att hålla koll på.


Idag ska jag ha skola från kl 10-14:30. Det är skönt. Onsdagar är den bästa skoldagen!!!
Alla andra dagar går jag bara 1,5h för jag får inte gå mer. Men jag hoppas att jag snart får utökad skolgång. Det har min "privata lärare" här på viksjögård sagt att han ska fixa.


Men iallafall. Det var lite små bråk igår ang städningen osv. Jag låste mig och var så sjukt förbannad. Men jag gillar att vara arg för då får jag mitt eget rum städat :)

Hur blir ni när ni är arg?
Slår ni sönder saker?
Eller städar ni?
Kallar andra personer för saker?
Skulle vara intressant att veta :)


Imorgon kommer min mamma hit, och familjelägenheten är upptagen pga att en ny ungdom är på inskrivningsvecka tyvärr.
Så mamma komme få såna med mig i mitt rum så personalen ska bära upp en till säng dit.

Men men vad ska man säga? Man kan inte få allt man vill.

:)
Ha de bra!

Av Nathalie Andersson - 8 februari 2015 00:22

kursiv text
Hej!
Ja jag har inte kunnat blogga eftersom jag har haft så lite internet. Men nu har jag satt jag klarar mig ett tag :)


Ja som sagt jag har varit hemma nu sen i torsdags, jag hade möte med min advokat i fredags angående rättegångarna. Jobbigt ämne eftersom jag mår nästan psykiskt dåligt utav det.

Men iallafall så ska jag träffa han en stund innan rättegången börjar. Har tvår st efter varann.. Drygt!!!!!


Imorgon åker jag till Sthlm igen som går 11:35 från Timrå stn. Är i Sthlm ca runt 16.


Vill inte tillbaka dit.. Mår bäst när jag är hemma, visst ja, jag får stöd av personalen men jag skadar inte mig själv när jag är hemma. Men jag ska ju eventuellt flytta till en egen lägenhet snart.


Eller snarare sagt till sommarn men tiden går fort och rullar på och jag utvecklas. ?


En sak till er som haft det tufft!!! Ta hjälpen ni får snälla ! Det är värt varenda minut!


Igår lagade jag en sjukt god middag till mig och morsan. Fläskytterfilé med ris (ris med grädde och nötter) mums!!!

Åt rester idag men lade till kyckling och beaneise sås! (Stavning)

Men men nu måste jag sova :) kommer in ett inlägg imorgon! Ha det så bra !!!
Kram ??

Av Nathalie Andersson - 5 februari 2015 08:54

Denna natt var inte lyckad. Jag gick till mitt rum vid ca 20:00, allt var som vanligt.

Men runt 21-22 tiden började jag känna att jag verkligen inte mådde bra. Jag fick en massa sms/meddelande av mig ex osv. Och det gjorde mig upprörd och påminde mig om att det inte var långt kvar.. Det är minst 2 veckor kvar tills första rättegången...

24 februari
25 februari
10 mars
17 mars
...
Hur kan folk säga att rättegången är mitt fel? Jag har inte anmält ett skit och mitt ex skriver till mig att jag har förstört hans framtid.

Jag skrev då dock till han " jag har inte anmält dig, du kunde ha sagt nej. Och jag har inte gjort ett jävla fel."

Och sen vart det en stor jobbig diskution. Och jag började må sämre och sämre. Jag smsade personalen att nån måste komma ut annars kanske jag gör något dumt. Men dem hade inte sett smset så jag gick ut rökte och kom in med forsande tårar nerför kinden.

Jag viste inte vad jag skulle göra jag hade full panik. Men jag är verkligen glad att jag gick och bad om hjälp Ist för att stanna på mitt rum och vänta tills jag skulle självskada. Men jag är stolt över mig själv. Jag kom över tröskeln med hjälp av personal.

Och personalen bad så hemskt mkt om ursäkt för att han inte var noga med att kolla telefonen.

Jag gick över efter 00:00 till mitt rum igen, men kunde inte somna. Jag skrev inget till personalen då, jag har sovit 1,5 timme inatt: och det är inte så kul. Och snart ska man på tåget upp till Sundsvall. Äska åka ifrån boendet kl 10 och tåget går kl 12:22 tror jag.


Jag önskar er alla en bra dag. Jag får jobba på att min dg ska bli bra för ikv ska jag följa med pappa och jobba :)


Kram ??

Av Nathalie Andersson - 4 februari 2015 18:49

Hej!
Ja idag har jag inte gjort så mkt.
Jag började i skolan kl 10:00 och jag var där tyvärr ensam. Inga som jag bodde med ville gå. Vilket var jobbigt.
Men ja jag hade skola från kl 10:00 till 14:00 slutar egentligen kl 14:30 men hade möte med min kontakt person här på viksjögård. Vi pratade om kommande rättegångar.. Vilket jag mår väldigt dåligt för.



Jag önskar bara att jag kunde flytta hem nu till min egna lägenhet och börja om mitt liv.

Men tillbaka till vad jag har gjort idag.
Efter att jag pratat med min kontakt person så åkte jag och Malin (kompis) till Ica och handlade och så. Jag har det sjukt jobbigt att bära saker. Just pga att jag vart knuffad in i ett glasskåp på min ryggrad. Så har problem med ryggen.


Och jag har det jätte jobbigt just nu med rättegången osv.

Men kanske skriver ett till inlägg senare ikväll
Kram

Av Nathalie Andersson - 3 februari 2015 21:29

hejsan,
Ja jag har lite "förhållande" problem. Eller jag vet faktiskt inte helt seriöst om jag har ett förhållande eller inte längre, för tjejen jag älskar och gillar vågar inte träffa mig. Vet låter kanske konstigt att jag är tillsammans med någon jag aldrig träffat eller inte ens känner typ. Men för mig klickade det på engång. Ja visst jag har gjort mina misstag. Men alla har väl gjort det ?

Jag vill inte förlora henne men jag vet samtidigt inte vad jag ska ta mig till.... Hon bor bara en timme ifrån mig...

Snälla ge mig rådgivning och tips?????? skulle göra vad som helst


Kram

Av Nathalie Andersson - 3 februari 2015 14:44

Hej,
Ja jag har tyvärr gjort en ny blogg igen, jag är duktig på att slarva bort mitt lösenord mm. Men jag hade tänkt skriva av mig lite här och skriva lite om mitt liv och mitt förfflutna, och om jobbiga saker mm.

Jag hoppas att det inte blir triggande eller jobbigt för någon. För jag är mån om mina läsare.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

hej!
jag heter Nathalie och jag tänker skriva lite om nu och då tid om mitt liv. hoppas ni kommenterar både bra och dåliga saker om tillexempel om vad jag ska tänka på ochsåvidare. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards